Ναύπακτος Sos: Θα γιορτάσουν όλοι Πάσχα φέτος;
“Ουκούν εισέλθετε πάντες εις την χαράν του Κυρίου υμών˙ και πρώτοι και δεύτεροι τον μισθόν απολαύετε. Πλούσιοι και πένητες μετ’ αλλήλων χορεύσατε˙ εγκρατείς και ράθυμοι την ημέραν τιμήσατε˙ νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες, ευφράνθητε σήμερον. Η τράπεζα γέμει, τρυφήσατε πάντες. Ο μόσχος πολύς, μηδείς εξέλθη πεινών. Πάντες απολαύσατε του συμποσίου της πίστεως˙ πάντες απολαύσατε του πλούτου της χρηστότητος. Μηδείς θρηνείτω πενίαν˙ εφάνη γάρ η κοινή Βασιλεία. Μηδείς οδυρέσθω πταίσματα˙ συγνώμη γάρ εκ του τάφου ανέτειλε. Μηδείς φοβείσθω θάνατον˙ ηλευθέρωσε γάρ ημάς ο του Σωτήρος θάνατος”
Το παραπάνω απόσπασμα από τον κατηχητικό λόγο του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, διαβάζεται το βράδυ της Αναστάσεως. Θεολόγος δεν είμαι, αλλά απ'όσο γνωρίζω αναφέρεται στην υπέρτατη χαρά και Χάρη που όλοι ανεξαιρέτως οι χριστιανοί γεύονται με την ανάσταση του Θεανθρώπου. “ Πάντες απολαύσατε”, “ Μηδείς θρηνείτω”, “ Μηδείς οδυρέσθω”, “ Μηδείς φοβείσθω” είναι οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί ο άγιος, καθώς δεν νοείται κανένας “φίλος του Χριστού”- όπως ο ίδιος ο Κύριος μας αποκαλεί - να μένει έξω από τη χαρά.
Όλοι; Απ'ότι φαίνεται όχι όλοι. Στους μοναχούς της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσως του Σωτήρος Ναυπάκτου απαγορεύεται η συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία καθώς τελούν σε “ακοινωνησία” εξαιτίας ενός άδικου και χωρίς προηγούμενου διωγμού: Τον Αύγουστο του 2011 μετά από αίτημα του μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.Ιερόθεου, εκδόθηκε “απόφαση” της Ιεράς Συνόδου, έχοντας ως βάση ανυπόστατες κατηγορίες για διοικητικά θέματα εναντίον της Μονής. Αυτές υιοθετήθηκαν αστραπιαία και ελαφρά τη καρδία, χωρίς δίκη, χωρίς απολογία, εν κρυπτώ. Δεν ανακοινώθηκε καν στο δελτίο τύπου της Συνόδου ότι συζητήθηκε ένα τόσο σοβαρό θέμα (συζητήθηκε;;) και τι ακριβώς αποφασίστηκε. Μέρες αργότερα εμφανίστηκε έγγραφο στο οποίο γινόταν γνωστό ότι μετά από απαίτηση του μητροπολίτη Ναυπάκτου επιβλήθηκε “ακοινωνησία” σε ΟΛΟΥΣ τους μοναχούς της Μονής και το πιο θλιβερό για τους εμπνευστές του, ότι ζητήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ το μοναστήρι ως νομικό πρόσωπο (!! Σημ: οι τελευταίοι που κατήργησαν βίαια μοναστήρια στην Ελλάδα ήταν οι Βαυαροί του Όθωνα). Ακόμη χειρότερα, αργότερα έγινε γνωστό ότι μετά τη διάλυση της Μονής σχεδιαζόταν η διάλυση και της αδελφότητας που την αποτελεί, αφού προβλεπόταν η υποχρεωτική εξορία των μοναχών σε διαφορετικά μοναστήρια ανά την Ελλάδα.
Και αν απ’ότι φαίνεται το εξωφρενικό και πέρα από κάθε λογική σχέδιο της διάλυσης μιας ζωντανής Μονής με 20 μοναχούς κολλάει λόγω προδήλως εμφανών νομικών κωλυμάτων, το θέμα της ακοινωνησίας παραμένει (πλην 3 ιερωμένων-άγνωστο με τι κριτήρια επελέγησαν). Παρά τις υποσχέσεις για το αντίθετο, στερούνται έτσι τη συμμετοχή στη Θεία Ευχαριστία και επομένως το συνεορτασμό με την τοπική εκκλησία και του Πάσχα. (ο σεβασμιώτατος Ναυπάκτου έχει απαγορεύσει ακόμη και να βρίσκονται εντός του ναού!!).
Τους τελευταίους μάλιστα μήνες εκτυλίσσεται ένας ωμός εκβιασμός. Το Μοναστήρι μετά από συνάντηση με το μητροπολίτη, από το Σεπτέμβριο ήδη έστειλε στη Σύνοδο έγγραφο που ικανοποιούσε τις απαιτήσεις του σεβ.Ιεροθέου, καθώς και έγγραφη δέσμευση ότι αποδέχεται τον ηγούμενο που προτιμά ο μητροπολίτης (παρ’ότι αυτό αποτελεί ωμή παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο της Μονής). Παρά την υπόσχεση ότι θα αρθούν οι ακοινωνησίες και θα ανακληθεί το αίτημα της διάλυσης στο Υπουργείο, απάντηση ακόμη δεν έχει λάβει καμιά, αντιθέτως οι αν(τ)ορθόδοξες απαιτήσεις αυξάνονται. Το τελευταίο νέο είναι ότι ζητείται από τη Μονή σε έγγραφο ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ από τη Σύνοδο να «εμπλουτίσει» τον εσωτερικό της κανονισμό (που είναι ήδη εγκεκριμένος από την Ιερά Σύνοδο εδώ και 25+ χρόνια) με κάποια άρθρα τα οποία είναι αναξιοπρεπή, αστεία από νομικής άποψης και αποτελούν ωμή παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο του μοναστηριού.
Είναι εν γνώσει των επισκόπων της τωρινής Συνόδου αυτά τα κείμενα; Αν όχι τότε διασύρεται η Ιερά Σύνοδος και το όνομά τους προσωπικά. Γιατί δεν ανακοινώνονται τόσο σημαντικές αποφάσεις στα δελτία τύπου των συνεδριάσεων (διαδίκτυο); Ελπίζω να μην εμπίπτουν στα λεγόμενα «υπηρεσιακά θέματα». Γιατί αν για κάποιους αυτά είναι ασήμαντα, για μας που συνδεόμαστε πνευματικά με τη Μονή είναι εξόχως σημαντικά, καθώς επιπλέον μας στερούν τους πνευματικούς μας Πατέρες για τις πνευματικές μας ανάγκες. Γιατί τόση μυστικοπάθεια στις διαβουλεύσεις και τη «λήψη» αποφάσεων; Σε ποια ημερήσια διάταξη Συνόδου μπήκε θέμα για τη Μονή τους τελευταίους μήνες, ποιος ήταν ο εισηγητής, τι εισηγήθηκε, πού ανακοινώθηκε η απόφαση; Με ποιο δικαίωμα μπορεί ξένος δάκτυλος να τροποποιήσει εκβιαστικά ένα εσωτερικό κανονισμό Μοναστηριού; Είναι νόμιμα όσα ζητώνται από τη Μονή και ποια είναι η γνώμη της νομικής υπηρεσίας της Συνόδου; Είναι θλιβερό να γίνεται χρήση κοσμικών μεθόδων πίεσης –εκβιασμού που θα ζήλευαν και τα πιο απολυταρχικά καθεστώτα...
Οι Άγιοι Πατέρες της τωρινής Συνόδου όμως θα συνεχίσουν αυτήν την εξόφθαλμη αδικία; Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν έντονες φωνές διαφωνούντων με αυτή την εκτρωματική κατάσταση, αλλά πότε θα λάμψει η αλήθεια και η δικαιοσύνη; Ως πότε θα ανεχόμαστε να λοιδορείται με τα καμώματα αυτά η εκκλησία και το όνομα του Χριστού; Να λοιδορείται ακόμη και από άθεους, που έχουν μάτια και βλέπουν τα τεκταινόμενα, ενώ γίνονται δέκτες ακόμη και παράνομων απαιτήσεων εκ μέρους των διωκτών της Μονής προκειμένου να ενεργήσουν εναντίον της;
Είμαι Ναυπάκτιος, λαϊκό μέλος της εκκλησίας του Χριστού και γράφω με θλίψη για όσα συμβαίνουν στην τοπική μας εκκλησία, στο σπίτι μας. Έρχεται Πάσχα, καιρός για συγχώρεση και μετάνοια.
Καλή Ανάσταση!
Άγγελος Νικολάου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα